Jemný dotek a pestrá směsice barev jako kdyby rozeznívaly ve Vaší fantazii hlas vypravěče. Nechte se okouzlit příběhem značky Dagmaar. Je plný vášně, něhy a tajemných náznaků. Každý šátek je jako stránka úžasného románu.
ZačátekVelké olejomalby a kresby květin Dagmar Jelínkové z cyklu TOUHY KVĚTIN byly živočišné, odvážné, erotické a zneklidňující. Po jejich dokončení chtěla autorka vytvořit nějakou něžnou a křehkou protiváhu, a tak pod stejným názvem vznikla první kolekce hedvábných šátků.
To byl skutečný začátek autorčiny „hedvábné cesty“, ovšem nikoli náhodný. Již dávno před tím během studií designu textilu na pražské UMPRUM prošla v rámci profesně cenných praxí snad všemi českými textilními továrnami. A že jich tehdy bylo! Naučila se pohybovat mezi množstvím technologií a již v období studia začala své textilní artefakty také prodávat. Po jeho dokončení pak využila v oblasti textilní tvorby řadu příležitostí, které i s odstupem času sama hodnotí jako zakázky snů.
Z těch nejprestižnějších jmenujme například autorské tkané koberce pro Senát České republiky, tapiserie pro společnost Skanska nebo CA Leasing, textilní hedvábné objekty do různých privátních interiérů, hedvábné kolekce šátků a šál pro firmy soukromé i státní.
Ani textilní designérka ovšem nemá zaručený život v sametu, a tak tohle období netrvalo věčně. Nad českým textilním průmyslem se začaly stahovat mraky od Dálného východu a fabriky, ve kterých Dagmar Jelínková realizovala své práce, začaly postupně krachovat jedna po druhé. Byl to hodně smutný pohled, ale protože ji zajímala celá řada dalších směrů užitého umění, začala se stále více věnovat zakázkám z oblasti grafického designu, designu porcelánu, tapet, malbě, kresbě, ilustracím,…
Jenže - stará láska nerezaví…
Kdo se jednou zamiloval do hedvábí, ten jeho kouzlu propadl navždy, a tak se Dagmar Jelínková ke své vášni opět vrátila.
Prostřednictvím čtvercových obrazů ztvárňuje nové inspirace a s lehkostí vypráví nové příběhy, které ženy oslovují.
A ony si s důvěrou její hedvábné šátky a šály pouštějí k tělu, rády se do nich zahalují a nechávají se jimi hedvábně hýčkat.
Nadšení je důležitý impuls, ale pro úspěch podobného projektu zdaleka nestačí. V té době už u nás existovala jediná manufaktura, která dokázala hedvábí tisknout, a jak Dagmar Jelínková sama připouští, jednou z jejích motivací bylo pokusit se přispět k tomu, aby i ona nezanikla.
Vznikly ještě další tři kolekce hedvábných šátků s logem JeD (spojení počátečních písmen jména), které autorka užívá pro všechny své kreativní aktivity.
Díky velké podpoře a ohlasům zákaznic se v roce 2015 autorka rozhodla pro hedvábné šátky a šály založit samostatnou značku Dagmaar, kterou od počátku zdobí visačka s hrdým označením „vyrobeno v České republice unikátní technologií“.
Krédem značky je snaha o nadčasový design, nikoliv o módnost. Móda pomine, ale styl je věčný. Užitnost, trvanlivost a krása. To jsou tři slova, která nejlépe vyjadřují záměr vytvářet doplňky šatníku, které přetrvají.
A jakými slovy charakterizuje svou tvorbu sama autorka?
„Mám ambici tvořit originální hedvábné kousky, které pohladí po duši a odliší svou nositelku od běžné produkce. Moc bych si přála, aby si kolekce od Dagmaar kupovaly zajímavé, svobodomyslné a neodolatelné ženy.
A právě taková by měla být i značka Dagmaar.“